Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
kunsteducatie --- kind --- de 4 elementen
Choose an application
Bauhaus Diaspora and Beyond: Transforming Education through Art, Design and Architecture presents an extraordinary new Australasian cultural history. It is a migrant and refugee story: from 1930, the arrival of so many emigre, internee and refugee educators helped to transform art, architecture and design in Australia and New Zealand. Fifteen thematic essays and twenty individual case studies bring to light a tremendous amount of new archival material in order to show how these innovative educators, exiled from Nazism, introduced Bauhaus ideas and models to a new world. As their Bauhaus model spanned art, architecture and design, the book provides a unique cross-disciplinary, emigre history of art education in Australia and New Zealand. It offers a remarkable and little-known chapter in the wider Bauhaus venture, which has multiple legacies and continues to inform our conceptions of progressive education, creativity and the role of art and design in the wider community.
Art --- Study and teaching --- History --- Bauhaus --- Influence. --- architectuur --- emigratie --- design --- kunsteducatie --- 20ste eeuw --- Australië --- Nieuw-Zeeland --- Europa --- Bauhaus. --- architectuur. --- emigratie. --- design. --- kunsteducatie. --- 20ste eeuw. --- Australië. --- Nieuw-Zeeland. --- Europa.
Choose an application
Kritische bijdragen over de multiculturele samenleving in Nederland en de bedreigingen voor de Nederlandse identiteit door immigratie. Diversiteit – het lijkt een nieuw toverwoord. Eurocommissaris (en PvdA-coryfee) Frans Timmermans verklaarde op Junckeriaanse wijze dat men ‘divers zal zijn’ of ‘niet zal zijn’. Als alternatief noemde hij ‘oorlog’.Het zijn apocalyptische woorden. Wat betekenen ze en is er überhaupt een onomstreden definitie van diversiteit? Waar komt dit diversiteits-denken plots vandaan? Is het nuttig? Over welke soort diversiteit gaat het? Elke soort? Dat kan nauwelijks de bedoeling zijn – een samenleving met moordenaars, kinderverkrachters, racisten en nazi’s zal niemand voor ogen hebben, hoe ‘divers’ ook…Betekent ‘diversiteit’ dat achtergestelden nu een stem krijgen? Als dat zo is, wie zijn dat dan? Tegenwoordig worden ‘mensen van kleur’ afgezet tegen ‘witten’. Diversiteit is vaak een strijdkreet om institutioneel racisme aan te kaarten. Maar speelt diversiteit aan ideeën ook een rol? Wil diversiteit óók zeggen dat mensen meer ruimte verdienen om uit te komen voor hun rechts-realistische opvattingen binnen het publiek debat, het maatschappelijk middenveld en de instituties?In Diversiteit, identiteit en de ‘culture wars’ brengt een groep wetenschappers, intellectuelen en politieke analisten orde en structuur aan in de verwarrende hoeveelheid meningen over dit onderwerp. Daarbij besteden we niet alleen aandacht aan diversiteit in de samenleving, maar ook aan diversiteit in de instellingen. Is bijvoorbeeld de universiteit te blank? Of te links? Paul Cliteur | Wim Couwenberg | Afshin ellian | Theo francken & David Dessinbas hengstmengel & esther van fenema | jesper jansen | coen de jong | Sid Lukkassenperry pierik | pamela pinas | darya safai | Renzo verwer
multiculturele samenleving --- 325 --- Civilisation --- Political philosophy. Social philosophy --- Sociology of culture --- 311 --- diversiteit --- kunsteducatie --- identiteit --- racisme --- samenleving --- identiteitspolitiek --- nationalisme --- integratie --- gender --- censuur --- politiek --- Sociale vraagstukken, algemeen - sociale ethiek
Choose an application
emigratie --- nazisme --- cultuurgeschiedenis --- kunsthandel --- kunsteducatie --- Wereldoorlog II --- modernisme --- Penrose, Roland --- Read, Herbert --- Uhlman, Diana --- Uhlman, Fred --- Bell, George --- 1933 - 1951 --- 20ste eeuw --- Groot-Brittannië --- Europa
Choose an application
Uitgave voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs.S. MuldersInspirerende uitgave over creativiteit in relatie met kunst en onderwijs. Het is de praktische uitwerking van een Nederlands onderzoek ('Didactiek van de 21e eeuw' of afgekort 'D21') naar cultuureducatie, 21e-eeuwse vaardigheden en schoolvisie in het basisonderwijs. Opgebouwd uit drie delen: deel 1 is gericht op het 'Waarom', het belang van dit boek. Deel 2 : het 'Wat-deel?' is het meest theoretisch en geeft op (een aantal van) de vragen die in deel 1 ontstaan zijn, antwoord. Het laatste en grootste deel van de uitgave zoomt in op het 'Hoe' en is sterk praktijkgericht: hoe ontwerp je bijvoorbeeld leersituaties die ruimte bieden voor creativiteit? De tekst is goed te begrijpen en wordt veelvuldig ondersteund door quotes, afbeeldingen en praktijkvoorbeelden - telkens neergezet in grijstinten afgewisseld met oranje tinten. Deze rijke uitgave is zeer geschikt voor (toekomstige) leerkrachten en onderwijsprofessionals die buiten de lijntjes durven te kleuren en creativiteit hoog in het vaandel hebben staan.© NBD Biblion
Didactics of the arts --- muzische vorming --- kunstonderwijs --- kunstopvoeding --- Kunst --- Creatief denken --- Creativiteit --- Leerproces --- Basisonderwijs --- 21st century skills --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Probleemoplossend denken --- Kunstzinnige vorming --- didactiek --- 477 --- 477.6 --- 642 --- Kunsteducatie --- Kunstonderwijs --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Kunst ; kinderen. --- 456.7 --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Choose an application
Het leven en werk van vijftig opmerkelijke vrouwen uit de kunstwereld wordt in de kijker zet ? van bekende schilders als Frida Kahlo en Georgia O'Keeffe tot minder bekende namen, zoals de 19e-eeuwse Afro-Amerikaanse quiltmaakster Harriet Powers en de Hopi-Tewa-keramiste Nampeyo. Deze fascinerende verzameling belicht een breed scala aan kunstvormen en bevat een schat aan informatie over de basisprincipes van kunst en vormgeving, de vertegenwoordiging van vrouwen in musea en het instrumentarium dat iedere kunstenaar in de dop nodig heeft. Meisjes en kunst brengt hulde aan moedige creatieve vrouwen die de wereld hebben geïnspireerd en het pad hebben geëffend voor de kunstenaars van vandaag. Bron: bibliotheek.be
vrouwen --- kunstgeschiedenis --- Artists --- PXL-Education 2020 --- kunsteducatie --- vanaf 12 jaar --- kunst en maatschappij --- kunstenaar --- Kunst --- Vrouwenemancipatie --- Voorlezen --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Voorleesverhalen --- Feminisme --- vrouwelijke kunstenaar --- History --- Art --- Girls --- Book --- Kunst.
Choose an application
Ons leven zit vol afleiding. Daardoor is het moeilijk om de wereld om ons heen werkelijk waar te nemen. We kijken in plaats van te zien, we horen in plaats van te luisteren en we accepteren wat ons wordt gepresenteerd in plaats van op zoek te gaan naar wat voor ons waardevol is. *De kunst van het waarnemen* is een oefening in aandacht geven. Rob Walker leert je in 131 simpele en speelse oefeningen om met een nieuwe blik naar de wereld te kijken. Je zult merken dat creatiever wordt, helderder denkt, beter luistert en weer verliefd wordt op wat echt belangrijk is in jouw leven.
PXL-Healthcare 2019 --- waarneming --- creativiteit --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- Affective and dynamic functions --- perception --- space perception --- visual perception --- observation --- Optics. Quantum optics --- Physiology of nerves and sense organs --- art appreciation --- creativity
Choose an application
Art --- Musée des Beaux-Arts (Dijon) --- kunsteducatie --- retabels --- Filips de Goede (Hertog van Bourgondië) --- Filips de Stoute (Hertog van Bourgondië) --- Jan zonder Vrees (Hertog van Bourgondië) --- Karel de Stoute (hertog van Bourgondië) --- Pei-Ming, Yan --- Pompon, François --- Rude, François --- Bourgondië --- Dijon --- Musée des Beaux-Arts (Dijon). --- retabels. --- kunsteducatie. --- Filips de Stoute (Hertog van Bourgondië). --- Jan zonder Vrees (Hertog van Bourgondië). --- Filips de Goede (Hertog van Bourgondië). --- Karel de Stoute (hertog van Bourgondië). --- Pompon, François. --- Rude, François. --- Pei-Ming, Yan. --- Bourgondië. --- Dijon.
Choose an application
"Spannend verhaal over geheimen in schilderijen, kunst en ... een drol.""Alle kunstwerken , plaatsen en musea waarvan in dit boek sprake, bestaan echt."(bron: boek)
Dutch literature --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Kunst --- Schilderkunst --- Avonturen --- Grootvaders --- Dagboeken --- Musea --- Bruegel, Pieter (de oudere) --- Van Eyck, Jan --- Rubens, Peter Paul --- Muziek --- avontuur --- Spanning --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Voorleesverhalen --- PXL-Education 2020 --- fictie --- vanaf 12 jaar --- schilderkunst 15e-16e eeuw --- kunsteducatie --- Kunstschilders --- Avonturenverhalen --- Avontuur --- Grootvader --- Dagboek --- Museum --- Pieter Bruegel de Oude --- Spanning (stress) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- Compositie (muziek) --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Tekenkunst --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- De Bode, Ann --- Spanning (verhaalelement) --- kunsteducatie.
Choose an application
"Design Research in Education is a practical guide containing all the information required to begin a design research project. Providing an accessible background to the methodological approaches used in design research as well as addressing all the potential issues that early career researchers will encounter, the book uniquely helps the early career researcher to gain a full overview of design research and the practical skills needed to get their project off the ground. Based on extensive experience, the book also contains multiple examples of design research from both undergraduate and postgraduate students, to demonstrate possible projects to the reader."--Publisher's website
Science --- Didactics of higher education --- 770.6 --- kunsteducatie --- ontwerpmethodiek --- ontwerppraktijk --- ontwerpproces --- ontwerpprincipes --- designtheorie --- onderzoek --- onderzoeksmethoden --- schetsen --- 770.9 --- 489.4 --- onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- didactisch proces --- didactische principes --- didactische werkvormen --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- productdesign, onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 37(035) --- Onderwijs ; handboeken --- Education
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|